avatar Ten blog rowerowy prowadzi WolfPL z miasteczka Raciborowice koło Lwówka Śl.. Mam przejechane 55348.57 kilometrów w tym 1558.99 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 16.66 km/h i się wcale nie chwalę.

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl Flag Counter Flag Counter Flag Counter

Wykres roczny blog rowerowy WolfPL.bikestats.pl

Świąteczny spot z RowerowyJa i nowy rekord dzienny

Poniedziałek, 2 kwietnia 2018 · dodano: 03.04.2018 | Komentarze 5

Witam Wszystkich

W ostatnich dniach z kolegą Pawłem #RowerowyJa planowaliśmy spota. Przez różną pogode padały różne terminy spotkania. W świąteczny poniedziałek pogoda zapowiadała się świetnie więc pojechałem w rowerem w strone Szprotawy. Na wjeździe do Szprotawy pierwszy telefon do Pawła i umawiamy miejsce spotkania w Małomicach. Po drodze jeszcze ustalamy miejsce spotkania na stacji benzynowej w Małomicach. Między czasie mijam cpn i znajduje miejscowy zalew. Nad zalewem pisze sms'a do Pawła, że czekam w tym miescu. Po chwili przyjeżdza Paweł swoim Kross'em Level B4. Świetna maszyna na dwudziestodziewięcio calowych kołach. Witamy się, chwile rozmawiamy i ruszamy w trase. Najpierw Paweł prowadzi do zamku granicznego Janowiec w Chichach nad rzeką Młynówka. Z zamku jedziemy do pobliskiego pałacu w tej samej miejscowości. Z pałacu kierujemy się do Szprotawy na Orlena. Na moją prośbe z Orlena jedziemy zobaczyć pomnik MIG'a 21. Usytuowany na skwerze, we wschodnim zakończeniu ul. Sobieskiego. Odsłonięty w 1985 roku z udziałem delegacji sowieckiej w rocznicę zwycięstwa nad hitleryzmem, co upamiętnia metalowa tablica. Pomnik wykonano ze złomowanego oryginalnego samolotu odrzutowego MIG 21. Z tym pomnikiem jest ciekawa historia. Kilka miesięcy temu wracałem z Żagania przez Szrotawe do domu. Przejeżdżałem obok samolotu i go nawet niedostrzegłem. Tak samo w poniedziałek jak jechałem na spota do Małomic. Tak samo jak  już wracełem z Pawłem i niedostrzegłem Mig'a położonego z dziesięć metrów obok. Z Szprotawy jedziemy do Żagania zobaczyć pomnik niedźwiedzia żołnierza Wojtka.Od misia Wojtka kierujemy się pomnika motocykla, który jest bardzo podobny do tego, na którym właśnie Steve McQueen dokonał skoku motocyklem przez płot z drutu kolczastego. Steve McQueen to oczywiście znany aktor z Hollywood, który zagrał jedną z głównych ról w filmie "Wielka Ucieczka" z 1963 roku. Film powstał na faktach autentycznych. Z pobliskiego Stalagu Luft III w nocy z 24 na 25 marca 1944 roku uciekinierzy zebrali się w baraku, w którym znajdowało się wejście do tunelu. Okazało się wtedy, że tunel jest za krótki i kończy się przed linią lasu. Ponadto ogłoszony alarm lotniczy nie był na rękę uciekinierom planującym ucieczkę pociągiem. Pomimo to z tunelu zdążyło wydostać się 76 jeńców, zanim wartownicy zauważyli uciekinierów. Ucieczka w pełni powiodła się tylko trzem lotnikom. Reszta uciekinierów została prędzej czy później schwytana. Na specjalny rozkaz Hitlera wszyscy uciekinierzy mieli zostać rozstrzelani, lecz po interwencji Göringa ostatecznie zdecydowano się rozstrzelać pięćdziesięciu lotników. W Żaganiu jeszcze odwiedzieliśmy pałac Lobkowitzów, a na koniec pojechaliśmy na punkt widokowy nad rzeką Bóbr. W drodze powrotnej do swoich domów, rozstaliśmy się koło kapliczki w Rudawicy. Dojeżdżajac do Świętoszowa myślałem że można przejść pod remontowanym mostem nad Kwisą. Na miejscu w Świętoszowie okazało się, że przez postępujące prace budowlane na moście przejścia nie ma. W ciemnościach wróciłem się kilka kilometrów do objazdu przez Łozy. Dalej przez Kliczków, Bolesławiec do Raciborowic jazda przebiegła spokojnie.
Paweł teraz Twoja kolej żebyś przyjechał na zamek Grodziec ;)
Miejsce spotkania nad zalewem w MalomicachZamek w ChichachTutaj na krzyżówce przy kapliczce zakończyliśmy z Pawłem #RowerowyJa wspólną wycieczke.
Wiadukt kolejowy w Bolesławcu

Przebieg trasy: Raciborowice - Iwiny - Lubków - Tomaszów Bolesławiecki - Kraśnik Górny - Kraśnik Dolny - Dąbrowa Bolesławiecka - Golnice - Trzebień - Leszno Górne - Leszno Dolne - Szprotawa - Małomice - Bobrzany - Chichy - Bobrzany - Szprotawa - Bobrzany - Bukowina Bobrzańska - Chrobrów - Bożnów - Żagań - Bożnów - Żagań - Trzebów - Rudawica - Świętoszów - Łozy - Przejęsław - Osiecznica - Kliczków - Dobra - Bolesławiec - Kruszyn - Łaziska - Warta Bolesławiecka - Iwiny - Raciborowice