avatar Ten blog rowerowy prowadzi WolfPL z miasteczka Raciborowice koło Lwówka Śl.. Mam przejechane 55348.57 kilometrów w tym 1558.99 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 16.66 km/h i się wcale nie chwalę.

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl Flag Counter Flag Counter Flag Counter

Wykres roczny blog rowerowy WolfPL.bikestats.pl

Niedziela, 8 marca 2020 · dodano: 10.03.2020 | Komentarze 0

Schloss Kotzenau
Schloss Kotzenau © WolfPL

Ruiny wiatraka z XIX wieku, w Radziechowie. Zachowały się jedynie ściany korpusu na północno-wschodnim krańcu wsi. Zbudowano go z ciosanego piaskowca na planie ośmioboku.
Kościół Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Chojnowie – rzymskokatolicki kościół farny, dawniej ewangelicki, położony w Chojnowie. Jest średniowieczną gotycką budowlą typu bazylikowego, przez mieszkańców potocznie nazywana Dużym Kościołem. Jest to największy tego typu obiekt w mieście oraz powiecie legnickim.Jednostka Wojskowa 3036 - Duninów
Kościół Świętego Józefa Robotnika w Chocianowie
Kościół Świętego Józefa Robotnika w Chocianowie © WolfPL
Zegar słoneczny
Zegar słoneczny © WolfPL
Kot z Wierzbowej
Kot z Wierzbowej © WolfPL
Kategoria 100-109

Bärwalder See - Boxberg/O.L.

Sobota, 12 października 2019 · dodano: 05.11.2019 | Komentarze 0

Bärwalder See - Boxberg/O.L. © WolfPL

Zaparkowany rowerek przez miejscowego lokalsa przy dworcu PKP Miłkowice.

Zbiórka bikerów przed OKSIR Łęknica

W drodze powrotnej oczekiwanie ze znajomym bikerem w Tuplicach na pociąg do Bolesławca, z przesiadką w Miłkowicach. Wcześniej rano spotkałem się z kolegą przypadkowo w pociągu w Żarach. Choć ruszyliśmy o innym czasie z tego samego dworca w Bolesławcu. Każdy z nas wybrał inne połączenie. Kolega z przesiadką w Węglińcu i Żarach. Ja z przesiadką w Miłkowicach.

Przemkowski Park Krajobrazowy

Niedziela, 19 sierpnia 2018 · dodano: 20.08.2018 | Komentarze 0

Przejażdżka do Przemkowskiego Parku Krajobrazowego. W środku byłego poligonu totalna cisza. Brak ludzi, ptaków nie słychać, zero szumu wiatru. Nie ma żadnego dźwięku. Dawno nie spotkałem takiej ciszy.

Przebieg trasy: Raciborowice - Iwiny - Lubków - Wilczy Las - Szczytnica - byłe lotnisko - Osła - Gromadka - Wierzbowa - Przemkowski Park Krajobrazowy - Wysoka - Jakubowo Lubińskie - Chocianów - Nowa Kuźnia - Modła - Gromadka - Osła - byłe lotnisko - Szczytnica - Wilczy Las - Lubków Iwiny - Raciborowice

Wycieczka na zamek Grodziec

Poniedziałek, 16 kwietnia 2018 · dodano: 19.04.2018 | Komentarze 2

Fotki i film są zrobione przez Pawła. Tego dnia zapomniałem włożyć karty pamięci do aparatu fotograficznego :(Drugi dzień pobytu Pawła na dolnymśląsku. Razem ruszyliśmy z Bolesławca nieczynną linią kolejową w kierunku Warty Bolesławieckiej. 5 kilometrów przebiegło nam po jeździe po błocie. W Warcie Bolesławieckiej wjechalismy na nową ścieżke rowerową i tak pognalismy do Iwin. W Iwinach zjechaliśmy na ulice i za Garnczarami skręciliśmy do lasu. Lasem przez Jurków dotarliśmy na zamek w Grodźcu. Po pobycie w zamku ruszyliśmy przez Olszanice przez Kraśnik do Dąbrowy. W Dąbrowie rozstaliśmy się i każdy z nas pojechał w totalnej ulewie.

Przebieg mojej trasy: Raciborowice - Iwiny - Warta Bolesławiecka - dawna linia kolejowa przez Kruszyn do Bolesławca - Bolesławiec - Łaka - Bolesławiec - dawna linia kolejowa przez Kruszyn do Warty Bolesławieckiej - Iwiny - Garnczary - lasem przez Jurków na zamek w Grodźcu - Olszanica - Iwiny - Lubków - Tomaszów Bolesławiecki - Kraśnik Górny - Kraśnik Dolny - Dąbrowa Bolesławiecka - Kraśnik Dolny - Kraśnik Górny - Tomaszów Bolesławiecki - Lubków - Iwiny - Raciborowice

Spotkanie na szczycie w Kliczkowie

Niedziela, 15 kwietnia 2018 · dodano: 18.04.2018 | Komentarze 2

Wycieczka ustawiona pod przyjazd RowerowyJa do Kliczkowa. Wcześniej kilka telefonów z Danielem i wspólny wyjazd z Suszek do Kliczkowa. Po drodze jak kręciliśmy z Danielem, zadzwonił do mnie Nahtah. Ustaliśmy że Darek będzie czekał na stacji paliwowej w Brzeźniku. Po minięciu Mierzwina wyjechał nam na spotkanie Nahtah. Po przywitaniu się nastąpiła wspólna jazda przez bory do Kliczkowa na umówione spotkanie z Pawłem. Z Kliczkowa wspólna jazda przez las do Krępnicy, a dalej przez Dąbrowe, do Bolesławca. W Boleslawcu rozstajemy się Daniel55 i Nahtah. Po pożegnaniu z kolegami ruszam z Pawłem na wspólną wycieczke po mieście ceramiki. Tak poprowadziłem Pawła przez miasto, że blisko wiaduktu o mały włos, a dostałby mandat. Po zwiedzeniu miasta odprowadziłem RowerowegoJa do Łąki. Po pozegnaniu z Pawłem pojechałem przez Bolesławiec i Warte Bolesławiecką do domu.

Przebieg trasy: Raciborowice - droga koło dawnego przedszkola - Żeliszów - Suszki - Kraszowice - Mierzwin - Brzeźnik - jazda do Kierżna przez bory ppoż. nr 20 - Osieczów - Kliczków - droga ppoż. nr 17 - Krępnica - Dąbrowa - Łąka - Bolesławiec - Łąka - Bolesławiec - Kruszyn - szutrem po dawnej linii kolejowej do Warty Bolesławieckiej - ścieżka rowerowa do Iwin - Raciborowice

VIII Rowerowy Rajd Pamięci Toporów 1945-2018

Sobota, 14 kwietnia 2018 · dodano: 23.04.2018 | Komentarze 2

W sobote wziąłem udział w "VIII Rowerowym Rajdzie Pamięci - Toporów 1945-2018". Wycieczka organizowana była przez Ogólnopolską Grupę Rajdową „Stary Węgliniec” działającą przy Stowarzyszeniu Miłośników Ziemi Węglinieckiej z okazji uczczenia 73 rocznicy Forsowania Nysy. Trasa rajdu przebiegała w dużej większości po lesie którą przejechało 112 bikerów. Po dotarciu wycieczki do Toporowa odłączyłem się od grupy i pojechałem rowerem przez Niemcy do Pieńska. W Pieńsku wsiadłem do szynobusu KD i tak dotarłem do stacji PKP w Bolesławcu. Z Bolesławca już tylko chwilka jazdy do domu.

Przebieg trasy: Raciborowice - Iwiny - Warta Bolesławiecka - Łaziska - PKP Bolesławiec - pociągiem DB do Węglinca - Węgliniec - Stary Węgliniec - Piaseczna, Jagodzin - Polana -Toporów - lasem do Bielawy Dolnej - wjazd do Niemiec - Zentenforf - Deschka -  wjazd do Polski - Pieńsk - szynobusem KD z Pieńska do Bolesławca - Kruszyn - dawna linia kolejowa do Iwin - Raciborowice

• Sprzęt Kellys Quartz

Poligon lotniczy Przemków, oraz dwupoziomowy schron dowodzenia PGWAR

Sobota, 19 sierpnia 2017 · dodano: 21.08.2017 | Komentarze 0

Moje buszowanie na byłym radzieckim poligonie pod PrzemkowemTędy przebiegała granica poligonuWrzosowiska powstałe w miejscu lasu wypalonego pociskamiNa terenie tego poligonu w czasach jego działalności dla celów szkoleniowych radzieckiego lotnictwa stworzona została pełnowymiarowa makieta lotniska NATO. Minęło już ponad 20 lat od kiedy poligon nie istnieje, dawna makieta lotniska pochłaniana jest powoli przez las, ciągle jednak kształt tego niby-lotniska można rozpoznać na zdjęciach lotniczych i satelitarnych.Na zdjęciu lotniczym w miejscu pasa startowego na makiecie widać białą plamę (51°27’45.0″N 15°46’24.0″E) – jest to zapewne miejsce gdzie radzieccy lotnicy udoskonalali celność niszczenia pasa startowego wrogiego lotniska. Dziś w tym miejscu jest ogromna dziura w piachu.Co ciekawe na makiecie lotniska oprócz pasa startowego można rozpoznać całą infrastrukturę z drogami kołowania, a nawet wieżą kontroli lotów (51°27’58.5″N 15°46’19.0″E). Te ‚zabudowania’ na makiecie były w rzeczywistości… kilkumetrowymi ziemnymi wałami usypanymi w kształt przypominający od góry do złudzenia budynki.Z tego miejsca (51°28’40.0″N 15°48’25.0″E) w czasie zimnej wojny dowodzono flotą okrętów podwodnych Układu Warszawskiego w promieniu kilku tysięcy kilometrów.
W dwupoziomowym bunkrze mieścił się sztab dowodzenia i centrum łączności z wszystkimi grupami wojsk radzieckich zlokalizowanych w Europie Środkowej i Zachodniej.

Przebieg trasy: Raciborowice - Iwiny - Lubków - Wilczy Las - Szczytnica - Osła - Gromadka - Wierzbowa - poligon - dwupoziomowy schron dowodzenia PGWAR - Wierzbowa - Gromadka - Osła - Szczytnica - Wilczy Las - Lubków - Iwiny - Raciborowice

• Sprzęt Kellys Quartz

Pokutujące Skalki, Kliczków

Niedziela, 13 sierpnia 2017 · dodano: 15.08.2017 | Komentarze 0

Na starcie zameldowało się pięciu bikerów. Po drodze dołączyło jeszcze dwoje. Razem wspólnie w zwiedzaliśmy okolice. Troszke z nami wygrała pogoda. Wcześniej ulewa pozalewała gruntowe drogi. Dlatego odpuściliśmy cel wyjazdu pokutujące skałki. Końcówke rajdu skończyliśmy w czwórke.
Po wycieczce biker Nahtah sprawił mi mały prezent do roweru. Prezent idealnie trafiony. Po zamontowaniu do roweru pojechalem go wyprubować. I tak niespodzianka poniosła mnie do Kliczkowa. Jeszcze dokręciłbym kilka km. Ale zbliżał się wieczór i musiałem zawrócić. Teraz dzięki temu prezentowi jedzie mi się super.
Darku dziękuje.Dwór w Warcie Bolesławieckiej Dopadła mnie ulewa w Kraśniku Dolnym. Kilka minut spędzonych pod drzewem i dalej przez Krępnice drogą pożarową nr 17 do Kliczkowa.
Przebieg trasy rajdu: Raciborowice - skrótem obok byłego przedszkola - Ustronie - Stare Jaroszewice - Wartowice - Warta Bolesławiecka - Iwiny - Raciborowice

Po zamontowaniu prezentu od bikera Nahtah poniosło mnie: Raciborowice - Iwiny - Lubków - Tomaszów Bolesławiecki - kolonia Kraśnik - Kraśnik Górny - Kraśnik Dolny - Dąbrowa - Krępnica - droga pożarowa nr 17 - Kliczków - Dobra - Bolesławiec - Kruszyn - Łaziska - Warta Bolesławiecka - Iwiny - Raciborowice